با شما در شادی و غم و اندیشه *** به یاد شهدای دفاع مقدس همیشه

عکسها و اشیاء و خاطرات زیادی از دفاع مقدس دارم با توجه به گذشت زمان دیگر جنبه نظامی و امنیتی ندارد فلذا از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دوست دار نظام مقدس جمهوری هستند دعوت می شود که ضمن هماهنگی از آن مستفیض گردند البته در خصوص عکس و فیلم خوب است که عرض کنم خدمت شما عزیزان که در آن زمان محدودیت امنیتی داشت و چه بسا نیروهای نفوذی از فرماندهان عزیز و بزرگوار ما و امکانات و نیروهای ما بوسیله عکس جاسوسی می کردند فلذا من اجمالا در آن زمان مخالف عکس گرفتن بودم ولی یکی از عکسهای خیلی جالب راجع به همین موضوع است که در حالی که من می گفتم عکس نگیر در همان لحظه گفتن اتفاقا عکس گرفته شده (داخل چادر جبهه های جنوب سال ۱۳۶۴)

به هر حال این عکسها و آنچه مربوط به دفاع مقدس است امروز برای ما و فرزندانمان خیلی ارزش دارد و من الان سه پیشنهاد خوب در ذهنم حاضر است اول : اینکه ما بیاییم عکسهای خودمان را با سایر دوستان رزمنده مبادله کنیم مثلا من خودم عکس حدود یکصد رزمنده دیگرهم دارم در حالی مخالف عکس گرفتن بودم. حدس میزنم که بیش از هزار عکس و دهها فیلم از اینجانب نزد دیگر شخصیتهای حقیقی و حقوقی باشد که  برای من و اطرافیانم و حتی نسلهای آینده ام داشتن نسخه ای از آن سازنده و ارزشمند است. فلذا از بزرگوارانی که در حکومت هستند تقاضا دارم زمینه این مبادله را فراهم نمایند. دوم:گروه هایی که در دفاع همرزم بودند نباید همدیگر را فراموش کنند و عزیزان مسئول لازم است ضمن برگزاری همایشهائی موجبات تحکیم روابط آنها و جوانهایشان را فراهم نمایند. سوم:خرید یا اجاره دراز مدت اردوگاههای اسرا در عراق که محل خاطرات فراوان است. و البته پیشنهاد و گفتگو و خاطرات خیلی زیاد است یک عکس افتخار آمیز دیگر دارم و آن خاطره شکسته شدن هیبت نظامی شرق و غرب در فاو عراق است ( عکس اینجانب ملا نایینی «رضا قنبری مزرعه نو»که تازه در آن منطقه معمم شده بودم و لباس مقدس روحانیت بر تن کرده بودم و دو تن از فرماندهان دفاع مقدس در فاو عراق )

و همانطور که گفتم خاطرات دفاع مقدس در ذهنم خیلی است در صورت جمع آوری در حدود ده جلد کتاب می شود ذیلا تصویر گواهی سفرهای اینجانب به جبهه منعکس است ….. ادامه بعد انشاءالله.

دیدگاهتان را بنویسید